torstai 29. tammikuuta 2015

Dress me up



Pudotin viime vuoden lopulla kymmenisen kiloa painoa. Tämä toi minulle lisää itseluottamusta, mutta jätti jälkeensä myös ison kasan aivan liian suuria vaatteita.

Vaikka ompelija olenkin, niin näin suurta kavennus urakkaa en jaksanut aloittaa, vaan kylmästi laitoin liian suuret vaatteet kiertoon ja lempparit säästin, olivat ne suuria tai ei. Niille voi sitten ajan kanssa tehdä jotain -jos jaksaa. Tai korvata ne myöhemmin kivoimmilla, harkituilla vaatteilla.

Joka tapauksessa tämä on mielestäni täydellinen puhdas pöytä tyylini kehittämiseen ja toimivamman vaatekaapin luomiseen. Se, että olen opiskelija, jonka budjetti vaateostoksiin on aikalailla olematon, tuo tähän lisähaasteensa ja valitettavasti estää minua hankkimasta täydellistä vaatekaapin sisältöä tältä istumalta. Toisaalta odotus on myös hyväksi, koska pystyn pohtimaan hankintojani perusteellisemmin ja miettimään mitä oikeasti tarvitsen.


Tällä hetkellä minulla on taas vaatekaapin siivous käynnissä ja aion nyt tosissani käydä läpi myös ne vaatteet, mitkä viimeksi jätin ajatuksella, että katsotaan tuleeko näitä käytettyä.

Nyt aion karsin vaatteet, joilla ei vain ole syystä tai toisesta ollut käyttöä pitkään aikaan. Omaan kasaansa pääsevät myös ne lempivaatteet, joille on pakko tehdä jotain, että ne pääsisivät uudestaan aktiivikäyttöön. Minulla on pitkään ollut kausi, ettei pukeutuminen oikein ole kiinnostanut, mutta nyt ehkä lisääntyvän valon vuoksi, olen alkanut taas pohtia, että olisi kiva pukeutua muuhunkin kuin huppariin ja farkkuihin.

Kun tämä projekti on valmis, aion tehdä listan kaikista vaatteista mitä minulle jää ja mahdollisesti myös kuvata osan siitä tänne blogiin. Kun tilanne on tiedossa, niin siitä on helpompi lähteä kokoamaan pohjaa uudelle, toivottavasti mieluisammalle tyylille.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti